Kardiologie

Kardiovaskulární onemocnění, neboli onemocnění srdce a cév patří stále mezi nejčastější příčiny úmrtí ve vyspělých zemích.V naší ambulanci pečujeme o pacienty s těmito onemocněními, zajišťujeme komplexní diagnostiku, léčbu, dispenzarizaci a spolupráci s vyššími špičkovými kardiocentry (IKEM).

Vzhledem k tomu, že velkou část těchto onemocnění (například infarkt myokardu, angina pectoris, vysoký krevní tlak, cévní mozková příhoda a komplikace aterosklerózy) řadíme mezi civilizační choroby, klademe velký důraz na prevenci.

Kdo jsou naši pacienti?

• pacienti s vysokým krevním tlakem
  • pacienti s ischemickou chorobou srdeční, anginou pectoris, po infarktu myokardu
  • pacienti po katetrizačních zákrocích či kardiochirurgických výkonech
  • pacienti s chlopenními vadami nebo po operacích pro chlopenní vadu
  • pacienti s chronickým srdečním selháním
  • pacienti s poruchou srdečního rytmu či implantovaným kardiostimulátorem
  • pacienti s vysokou mírou kardiovaskulárního rizika
  • gravidní pacientky se srdečním onemocněním či jeho rizikem
  • sportovci s rizikovým kardiovaskulárním profilem či srdečním onemocněním

Jaké používáme vyšetřovací metody a jak jednotlivá vyšetření probíhají?

• Echokardiografie: sonografie/ultrazvukové vyšetření srdce. Toto neinvazivní vyšetření patří mezi základní kardiologická vyšetření  a umožňuje posouzení srdečních struktur, jejich pohyb a proudění krve v srdci. Nález slouží ke zhodnocení funkce srdečního svalu a srdečních chlopní, případně jejich poškození.
  • Ergometrie – zátěžové EKG:
Jedná se o vyšetření EKG při zátěži. Principem vyšetření je postupné zvyšování zátěže až k maximálnímu výkonu pacienta za současné kontinuální monitorace EKG a krevního tlaku.
Vyšetření slouží k posouzení funkce kardiovaskulárního aparátu, tolerance zátěže a reakci krevního tlaku při námaze. Zátěžové  EKG dokáže odhalit některá srdeční onemocnění, jako je angina pectoris, respektive ischemická choroba srdeční, či například určité poruchy srdečního rytmu. Opakovaným vyšetřením můžeme ověřit účinnost léčby či prodělaných revaskularizačních zákrocích (katetrizace, bypass). Toto vyšetření doporučujeme i starším sportovcům nebo sportovcům s vyšším kardiovaskulárním rizikem.
  • ABPM (ambulant-blood pressure monitoring): 24 hodinová monitorace krevního tlaku, neboli „tlakový Holter“: vyšetření sloužící k celodennímu záznamu krevního tlaku. Toto vyšetření umožňuje pravidelné „domácí“ měření krevního tlaku během běžných aktivit pacienta a slouží k přesnější diagnostice hypertense a nastavení optimální léčby.

• Holterovo monitorování EKG: 24 hodinová monitorace EKG. Jde o neinvazivní vyšetření, které umoňuje kontinuální záznam elektrické srdeční aktivity během celého dne i noci. Díky Holter-monitoraci můžeme detekovat nepravidelnosti srdeční akce, resp. poruchy rytmu, přístroj zaznamenává EKG přímo při případných obtížích nemocného, je možná diagnostika tzv. „němé ischemie“.

• EKG: vyšetření elektrické aktivity srdeční činnosti.
  • TK: měření krevního tlaku

Upozorňujeme, že platnost receptu je 14 dnů. Při nevyzvednutí a opakovaném vystavení téhož receptu bude účtován administrativní poplatek 40 Kč.

Kontaktujte nás

Objednání: 222 517 772

info@poliklinikaippavlova.cz

MUDr. Hana Štefaničová

MUDr. Ondřej Petrák, Ph.D.

MUDr. Jan Pavlovič

MUDr. Hana Štefaničová
PONDĚLÍ
ÚTERÝ 9:40 - 17:00
STŘEDA
ČTVRTEK
PÁTEK
MUDr. Ondřej Petrák, Ph.D.
PONDĚLÍ 15:00 - 19:00
ÚTERÝ