Oxygenoterapie

Léčebná procedura

Oxygenoterapie je jedna z moderních léčebných procedur, která využívá příznivého působení kyslíku na lidský organismus. Jedná se o účinnou léčebnou metodu, která s sebou navíc nepřináší žádné škodlivé vedlejší účinky. PODSTATA oxygenoterapie Její podstatou je vdechování kyslíku ve vyšší koncentraci, než v jaké je přítomný ve vzduchu. Tím se zvýší rovněž koncentrace kyslíku v krvi, zrychluje se krevní oběh a více kyslíku se tedy dostává také do tkání. Protože kyslík je potřebný ke získávání energie při buněčném metabolismu, jeho nedostatek vede ke sníženému množství energie, poruchám paměti, snížení výkonnosti, zpomaleným reakcím, migrénám, či snížení kvality zraku a sluchu.

Kontraindikace

Kontraindikací oxygenoterapie je epilepsie, zvýšená činnost štítné žlázy a tato procedura se nedoporučuje také osobám po transplantaci orgánů. VYUŽITÍ oxygenoterapie Oxygenoterapii je možné využít nejen ve stavu nemoci, vhodná je rovněž pro preventivní účely, neboť pomáhá posílit imunitní systém, působí proti infekcím, srdečně cévním a nádorovým onemocněním, migréně, pozitivní vliv má rovněž na hypertenzi, neurózy, úzkostné stavy, cukrovku, poinfarktové stavy či srdeční arytmii. Pozitivním efektem oxygenoterapie je rovněž zvýšení fyzické kondice, urychlení regenerace po sportovním výkonu a načerpání nové síly po náročné mozkové činnosti.

Kyslíková terapie

Kyslíková terapie je však pro své léčivé účinky indikována také v případě celé řady onemocnění, jedná se zejména o onemocnění dýchacích cest, například bronchitida, astma, dále kardiovaskulární onemocnění, onemocnění trávicí soustavy, centrálního nervového systému, pohybového aparátu a doporučuje se taky ke zlepšení stavu organismu před operacemi, či naopak po operacích k doléčení.

Pracoviště

MYSLÍKOVA Myslíkova 10, 120 00 Praha 2