Využití PRP v ortopedii

Regeneraci těla díky vlastním regeneračním schopnostem těla již neznáme pouze z pera autorů sci-fi. Díky úspěšné práci vědců a lékařů se využívání krevní plazmy stále více rozšiřuje. Léčebné metody, v rámci kterých je naše tělo uzdravováno vlastními buňkami a tkáněmi se využívají například při léčbě poranění pohybového aparátu, artrózy, alopecie nebo v estetické chirurgii. Principem léčby je aplikace plazmy bohaté na destičky (PRP) do postižené tkáně. Plazma obsahuje růstové faktory, což jsou rozpustné bílkoviny, cytokiny. Ty fungují jako biologické mediátory, které regulují klíčové fáze ve tkáňové reparaci pojivové tkáně a napodobuje fyziologický proces reparace tkáně.

Jak se na zákrok připravit a jak probíhá?

Celý proces odběru a zpracování krve probíhá ambulantní formou. Pacient by se měl nejprve poradit s lékařem a absolvovat všechna potřebná vyšetření s cílem určit správnou diagnózu. Na základě výsledků šetření může lékař doporučit léčbu PRP. Vhodné je i upravit jídelníček a dodržovat pitný režim. Příprava a aplikace injekce trvá cca 1 hodinu, u onemocnění kloubů  se PRP aplikuje intraartikulárně, do podkožní tkáně. V závislosti na stavu pacienta může být žádoucí proceduru opakovat až 5x. Vždy je důležité dbát pokynů ošetřujícího lékaře. Šest týdnů před aplikací by se pacienti měli poradit se svým lékařem ohledně povolených medikamentů.

Jaké jsou výhody PRP?

Hlavní výhodou je, že tělo nemusí přijímat žádné umělé látky a materiály a nehrozí tak riziko následných komplikací, alergie nebo kontaminace. PRP je zároveň zdrojem základních růstových faktorů, takže daný postup kopíruje vlastně přirozené regenerativní procesy hojení a obnovy poškozené tkáně. Metoda PRP je velmi přírodní a přirozená.

Jak rychle nastupuje léčebný efekt?

Oproti tradičním léčebným metodám může PRP pomoci obnovit funkčnost postižených oblastí. Jelikož se nejedná o léčivý prostředek, ale léčbu vlastním tělem, není metoda PRP koncipována jako rychlá náprava. Terapie pomocí PRP je dlouhodobější proces, který vyžaduje čas a rehabilitaci. Pacienti podstupující tuto léčbu nicméně mohou očekávat výrazné výsledky a zlepšení, PRP urychluje a zkracuje léčebný proces uzdravení akutních, chronických i degenerativních onemocnění, zpomaluje stárnutí, napomáhá růstu vlasových folikulů, zlepšuje úponové bolesti. Prvotní studie účinnosti léčby na tenisový loket, ukázaly výrazné snížení bolesti u 81% pacientů. Toto zlepšení vydrželo u 93% pacientů po dobu až 3 let.

Jak se chovat po ošetření?

Prvotní aplikace PRP může vyvolat lehkou nevolnost. Pacientům proto doporučujeme, aby si po daném zákroku domluvili odvoz domů. Pro lokální zklidnění doporučujeme danou oblast ledovat dle potřeby. Po jednom týdnu, lze na základě doporučení lékaře zahájit léčebnou rehabilitaci nebo fyzioterapii. Upozorněte svého lékaře na případné alergie na lidokain nebo bupivakain.

cena ošetření metodou PRP

• PRP do kloubu - 4 000 Kč/aplikace

Telefon pro objednání a konzultace

• recepce pracoviště Legerova: 222 511 178, 222 517 772