Osteologie

Osteologie je klinický obor, který řeší problematiku metabolických kostních onemocnění.

Naše pracoviště nabízí na podkladě klinického, denzitometrického, laboratorního a radiologického vyšetření stanovit příčinu onemocnění a zahájit adekvátní léčbu.

Osteoporóza („řídnutí kostí“) je nejčastější metabolické onemocnění skeletu, které vede ke snížené pevnosti kostí. Postihuje všechny kosti těla a má dlouhou dobu bezpříznakový průběh. Typicky se projeví až první zlomeninou.  Lze odhadnout, že osteoporózu má každá 3. žena a každý 5. muž starší 50 let. Většina pacientů o své chorobě neví, a tudíž nemá adekvátní léčbu. Nejen proto je třeba osteoporózu včas odhalit, léčit a zejména se zaměřit na prevenci.

Indikace k osteologickému vyšetření

• nález osteoporózy na denzitometrickém vyšetření
  • ženy starší 65 let a muži starší 70 let
  • ženy po menopauze s rizikovými faktory osteoporózy (nízké BMD, léky snižující BMD, onemocnění snižující BMD, předčasná menopauza do 45. roku věku)
  • pacienti, kteří prodělali nízkotraumatickou zlomeninu  (mimo fraktury lebky, hlezna, drobných kostí končetin, prstů, rukou a nohou)
  • pacienti s kumulací rizikových faktorů, anamnézou onemocnění s negativním vlivem na BMD
  • všechny ženy a muži, pokud užívají nebo mají začít dlouhodobě užívat glukokortikoidy, nebo pokud mají primární hyperparatyreózu
  • muži i ženy s poklesem tělesné výšky od mládí o 6 cm, o 2 cm od min. měření

Objednání: 241 241 241

Osteologická ambulance: 273 136 849

info@poliklinikaipp.cz

Poliklinika IPP s. r. o., Kartouzská 204/6, Pavilon C, 2. patro

MUDr. Olga Hudáková, Ph.D.

PONDĚLÍ 9:00 - 13:00
ÚTERÝ 8:00 - 12:00