Osteologie

Poliklinika IPP s. r. o., Legerova 389/56, 120 00 Praha 2, IČ: 250 57 065

Z důvodu nemoci je nyní pozastavena ambulance osteologie. O možnosti objednání vás budeme průběžne informovat. Na denzitometrii je možné se nadále objednávat.

Osteologie je klinický obor, který řeší problematiku metabolických kostních onemocnění.

Naše pracoviště nabízí na podkladě klinického, denzitometrického, laboratorního a radiologického vyšetření stanovit příčinu onemocnění a zahájit adekvátní léčbu.

Osteoporóza („řídnutí kostí“) je nejčastější metabolické onemocnění skeletu, které vede ke snížené pevnosti kostí. Postihuje všechny kosti těla a má dlouhou dobu bezpříznakový průběh. Typicky se projeví až první zlomeninou.  Lze odhadnout, že osteoporózu má každá 3. žena a každý 5. muž starší 50 let. Většina pacientů o své chorobě neví, a tudíž nemá adekvátní léčbu. Nejen proto je třeba osteoporózu včas odhalit, léčit a zejména se zaměřit na prevenci.

Indikace k osteologickému vyšetření

• nález osteoporózy na denzitometrickém vyšetření
  • ženy starší 65 let a muži starší 70 let
  • ženy po menopauze s rizikovými faktory osteoporózy (nízké BMD, léky snižující BMD, onemocnění snižující BMD, předčasná menopauza do 45. roku věku)
  • pacienti, kteří prodělali nízkotraumatickou zlomeninu  (mimo fraktury lebky, hlezna, drobných kostí končetin, prstů, rukou a nohou)
  • pacienti s kumulací rizikových faktorů, anamnézou onemocnění s negativním vlivem na BMD
  • všechny ženy a muži, pokud užívají nebo mají začít dlouhodobě užívat glukokortikoidy, nebo pokud mají primární hyperparatyreózu
  • muži i ženy s poklesem tělesné výšky od mládí o 6 cm, o 2 cm od min. měření

Objednání: 241 241 241

Objednání recepce: 241 241 241, 739 008 831 - pouze telefonicky, SMS nelze doručit

info@poliklinikaipp.cz

MUDr. Olga Hudáková, Ph.D.

PONDĚLÍ 8:00 - 14:30
ÚTERÝ